1. DEFINITIES & TOEPASSELIJKHEID
1.1 Deze algemene voordeelpas voorwaarden worden verstaan onder:
a. Sunworld: Alle in Nederland gesitueerde Sunworld vestigingen;
b.Klant: Ieder natuurlijk persoon, niet in de uitoefening van beroep of bedrijf, met wie Sunworld een overeenkomst aangaat;
c. Overeenkomst: iedere overeenkomst die tussen Sunworld en de klant tot stand komt alsmede elke wijziging daarvan of aanvulling daarop;
d. Sunworld voordeelpas voorwaarden: de onderhevige algemene sleutelvoorwaarden van Sunworld.
1.2 Sunworld voordeelpas voorwaarden maken deel uit van alle overeenkomsten en zijn van toepassing op alle (rechts)handelingen tussen Sunworld en de klant, tenzij anders overeengekomen.
2. OFFERTES, AANBIEDINGEN & OVEREENKOMSTEN
2.1 Alle opgaven door Sunworld van getallen en opgestelde kuurschema’s en/ of andere aanduidingen zijn met zorg gedaan. Sunworld staat er niet voor in dat zich terzake geen afwijkingen zullen voordoen. Kennelijke vergissingen, zoals catalogi, periodieke mailings en de Sunworld-website zijn richtlijnen en binden Sunworld niet.
3. PRIJZEN
3.1 De prijzen zoals omschreven in de algemene folder van Sunworld, de periodieke mailings en uitingen in de UV Health Center zijn gebaseerd op de ten tijde van het drukken van de catalogi geldende omstandigheden. De prijzen in voormelde catalogi, periodieke mailings en de Sunworldwebsite zijn richtlijnen en binden Sunworld niet.
4. VERKRIJGING VAN DE PAS EN BORG
4.1 De pas kan worden verkregen bij de Sunworld vestigingen onder overlegging van een geldig legitimatiebewijs en onder minimale storting van €20,-.
4.2 De klant dient bij ontvangst van zijn persoonlijke voordeelpas direct €12,50 te voldoen. Dit bedrag wordt bij inlevering van deze pas terugbetaald. Sunworld is te allen tijde bevoegd om dit bedrag niet terug te geven wanneer mocht blijken dat de klant of derden niet op een normale wijze voor deze sleutel heeft zorggedragen. Bij verlies van de pas zal de borg worden ingehouden.
4.3 Deze pas blijft te allen tijde eigendom van Sunworld.
4.4 Bij het opnieuw activeren van de pas dient vervolgens door de klant opnieuw €12,50 borg te worden voldaan.
5. VERLIES VAN DE PAS
5.1 De klant die zijn pas is kwijtgeraakt of op andere wijze niet langer in bezit heeft, dient Sunworld hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te stellen.
5.2 De pas zal door Sunworld worden geblokkeerd. Eventueel misbruik tussen het moment van verlies of diefstal en gebruik nadien, tot aan het moment van blokkade, zijn ter verantwoording van de klant.
5.3 Sunworld kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld ten aanzien van het verkeerd gebruik van de pas.
5.4 Bij het overzetten van het oude tegoed naar een nieuwe pas, dient opnieuw borg te worden betaald van €12,50. Daarbij dient de klant een geldig legitimatiebewijs te overhandigen wat overeenstemt met de gegevens van de klant.
6. GELDIGHEIDSDUUR VAN SALDO & PAS
6.1 Indien de klant zijn pas één jaar niet heeft gebruikt is Sunworld gemachtigd het daarop aanwezige saldo geheel af te boeken.
6.2 Wanneer de klant zijn voordeelpas 2 jaar niet heeft gebruikt zal deze pas automatisch worden geblokkeerd, zulks onder verval van de borg.
7. BIJZONDERE OMSTANDIGHEDEN
7.1 Wanneer bij ziekte de klant niet in staat is om zijn tegoed af te nemen in de hiervoor geldende periode, zal de klant zelf zorg moeten dragen dat dit saldo door derden eventueel wordt overgenomen of wordt verbruikt.
7.2 Mocht de klant komen te overlijden dan zal Sunworld aan een gemachtigde persoon (erfgenaam) het openstaand saldo terugbetalen. Een aanvraag hiertoe dient schriftelijk gericht te worden aan de vestiging waar de pas ook is aangeschaft.
7.3 Sunworld keert het saldo niet uit bij verhuizing. De klant zal er zelf zorg voor moeten dragen dat zijn saldo tot €0,- wordt teruggebracht. Tevens is de klant verplicht zijn adreswijziging uiterlijk binnen 3 maanden na verhuizing te melden bij Sunworld.
8. OVERMACHT
8.1 Indien Sunworld door een niet-toerekenbare tekortkoming (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens de klant kan voldoen, worden die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachtstoestand.
8.2 Indien enige overmachttoestand twee maanden heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
8.4 Onder overmacht van Sunworld wordt verstaan elke van de wil van Sunworld onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet van Sunworld kan worden verlangd, ongeacht of die omstandigheid ten tijden van het sluiten van de overeenkomst ook te voorzien was. Tot die omstandigheden worden gerekend: staking, stroomstoring, brand, machinebreuk, stagnatie en/ of maatregelen van de overheidsinstantie, alsmede het ontbreken van enige van overheidswege te verkrijgen vergunningen of andere problemen, die zich buiten de risicosfeer van Sunworld manifesteren bij Sunworld alsmede bij Sunworld’s toeleveranciers.
9. VERZUIM/ONTBINDING
9.1 Indien de klant niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting die voor hem uit enige overeenkomst of deze voorwaarden moet voortvloeien is de klant zonder ingebrekestelling in verzuim en is Sunworld gerechtigd de uitvoering van deze overeenkomst te ontbinden zonder dat Sunworld tot enige schadevergoeding is gehouden.